torsdag 13 maj 2010

Var blev våren av...

...den kom liksom av sig. Åtminstone värmen. Trädgårdens växter verkar vara nöjda ändå och smyger sig upp som om allt e fridens liljor. Som om inte jag behövs därute för att pusha på och hjälpa till....för när det är såhär kallt som det varit de senaste dagarna finns plötsligt inte lusten på samma sätt att vara ute. Men vilken grönska! Jisses! Det är så grönt att man nästan får ont i ögonen!




Ja, nu hamnade jag här, på bloggen. Det tog mig lite tid att ta det stora klivet över från min hemsida. Jag provar här ett tag så får vi se hur jag trivs. Det är ju så kul att pilla med hemsidan, men den där tiden över till att göra det finns ju inte... så detta är säkert ett bättre alternativ. Välkomna att följa mig och min trädgård!

Komposten. Denna lunga i trädgården. Eller ska man kalla den för trädgårdens hjärta? Annars behöver man ju inte kallad den för något annat än vad den är...Det är dags att gräva ur lite av årets hemmajord. Rabatterna ropar efter lite godis! Har föresten just läst den enda boken man behöver för att förstå sig på komposten, Kompostboken av Ken Thompson. Rekommenderas!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.