måndag 24 maj 2010

En runda runt huset

...för att se dagens utslagna blommor. Något som ändrat sig sedan igår? Det är väl jag och pensionärerna på gatan som går våra rundor (och grannen Lotta naturligtvis!). Kan undra vad jag ska göra när jag väl blir pensionär? Jag har ju liksom redan gjort mitt när jag väl är där? Får hoppas att sambon står för löftena att han ska köpa husbil när jag är gammal nog....


Strandtrift 'Vesuvius' med flikbladig blodfläder 'Black Ruby' i bakgrunden. Jisses, vad det är torrt nu!


En röd taklök har sällskap av en sån där liten söt rosa murkryparsak...minnet för namn är som en pensionärs också...



En syra med underbara röda strimmiga blad bredvid fänrikshjärtat som kan vara en 'Stuart Bootman'.



Favorit som man knappt ser när man går förbi. Aquilegia 'Chocolate Soldier'. Än mindre vill kameran fånga den.



Spindeltulpan 'Acaminata Pre 1813' framför buxbomklot. Därbak skymtar en narciss som jag köpte i Cornwall för något år sedan, 'Camilla Duchess of Cornwall'



Ännu en tulpan, som tacksamt kommer tillbaka varje år, 'Caroussel'.



Minnet...någon? En getrams, va? Variegerad är den iallafall.



Rhododendron. Alldeles säkert en vanlig yaku...schi...ma....nåt. En sådandär vanlig alltså. Direktimporterad från Båstad.



Min spontana äng. En hög upponervända grästovor som är framtidens projekt.



Gullvivor och en vit...hrm, nä, nu ger jag snart upp!!



Mera gullvivor och fotblad. Tidlösans sommarblad gömmer sig i ormbunkarnas skugga.



En trädgårdsiris som fått flytta med mig från mitt gamla hus.

Min vattkoppsprickiga son tillät mig få ner lite purjolök, broccoli och annat smått och gott i jorden idag. Hoppas nu att mina vänner vädret och värmen tillåter mig att behålla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.