måndag 17 maj 2010

Livsfarligt område


Ibland, men bara i bland, kan jag förstå sambons förståsigpåighet. Eller förstå och förstå, jag kan förnimma en aning av sanning i hans påstående. Som idag på morgonen när mitt sängbord ropade på mig. -Hjälp mig innan jag välter! Sambon har förklarat för mig otaliga gånger att man inte kan stapla så mycket böcker och tidningar på sängbordet. För det första ser det hemskt ut och för det andra bångnar snart bordet. Men hur kan man sortera bort allt man läser hela tiden? Och det kommer till sådant som måste läsas hela tiden. Sambon har även påpekat att jag inte längre är en student, då hade han kanske haft förståelse. Nåväl, i morse fick jag rensa lite. Jag insåg att jag hade ett exakt 58 cm högt torn av litteratur bredvid mig....bara trädgårdslitteratur!!


Insåg också att det måste ha varit livsfarligt för mig att sova i närheten av den högen. Minsta lilla vibration i sänghalmen hade ju kunnat få tornet att välta över mig!! Så tack kära sambo för att du upplyser mig och talar mig till rätta när jag som bäst behöver det. Gör det gärna fler gånger då jag ej förstår mitt eget bästa (han läser inte det här, vad trodde ni?!?!)

1 kommentar:

  1. Det blir väl till att sätta upp en bokhylla vid din sängplats... jag menar vibrationer måste man ju ha...

    Kram
    Annapanna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.