lördag 15 maj 2010

Sommar´n kom...

...i går vid lunch och försvann sedan igen. Skönt med lagom portioner av den så att man inte hinner tröttna...
Vi hann sitta en stund och njuta av Vides magnolia.


När han föddes för 2 år sedan fick han en Magnolia Soulangeana, Praktmagnolia, av faderskusinerna Törngren. Den blommar nu för första gången. Fast detta är en planta på bara dryga metern med trettiotalet blommor och knoppar är den 100 gånger vackrare än de överdådiga stora Magnolior man ser på andra ställen Man kommer in i ett lyckorus när man tittar på den! Hoppas inte Vide flyttar hemifrån än på ett tag, och OM han gör det får vi hoppas att han glömt att den är hans....

Häromdagen körde jag förbi Netto. Vet att dom ibland har växter till ett hutlöst konkurrenskraftigt pris. Jag släppte blicken från vägbanan för ett ögonblick och såg någonting misstänkt likt uppstammade olivträd.
Tacka gud att det är en rondell byggd i även den gatukorsningen nu...Med andra ord inget trafikkaos p.g.a viktiga händelser i medelålders dams liv. Hem kom jag iallafall med olivträd för 129 kr stycket. Tänk vad glad sambon blev när jag berättat hur mycket pengar vi just sparat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.