måndag 17 maj 2010

Tirups Örtagård


För några veckor sedan fick Tirups Örtagård ett besök av mig, sambon och minstingen Vide. Vi hade andra ärenden att göra i Dalby utanför Lund, och som av en händelse råkade jag minnas att detta härliga ställe för trädgårdsfreakar låg alldeles intill.


Man kan gå där och strosa runt hur länge som helst. Butiken, plantskolan, örtagården...och sedan en god fika mitt ibland växtligheten.


För barnen finns här också en spännande miljö (nu menar jag naturligtvis den härliga lekplatsen...urnan här var det nog inte meningen att barnen skulle få leka i, fast det var det som tur var ingen som såg).


På hemvägen stannade vi till uppe på åsen (Hallandsåsen...) och fullkomligt badade i vitsippor


innan vi våldgästade föräldrarna i Båstad. Vilken underbar dag. En alldeles vanligt ovanlig vardag.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.