måndag 17 maj 2010

Stjärnflocka

Så fick väl jag för att jag bestämde mig för att sommaren kommit. Idag kunde bara en oplanterad Astrantia locka ut mig i den kylslagna fuktiga trädgården. Det blev en snabbplantering bredvid den plantan som redan finns därute. Ska bli väldigt spännande att se om det är en likadan eller om blommorna skiljer sig åt. Jag har tyvärr inget namn på någon av de tu, men det gör ingenting. Stjärnflockan är min favorit bland blommor (en av dom). Kan undra varför jag inte har fler egentligen? Det får bli ändring på det. Har försökt att fröså bl.a 'Sunningdales variegated', som är en riktigt läckerbit, ett flertal gånger och efter konstens alla regler men aldrig att det har blivit resultat (mer än en gång när ett av fröerna grodde och sedan antagligen blev mat åt sorgmyggorna...) Antagligen har jag fått för gamla frön. Har lärt mig att dom mister sin grobarhet ganska fort.

2 kommentarer:

  1. Mer astrantia åt folket!

    Anna återigen

    SvaraRadera
  2. Har hittat dig!
    ååh har du varit på Tirup, jag bara måste åka dit själv snart, härlig bild på Vide i urnan!
    Vi ses snart kram Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.