fredag 21 maj 2010

Olivblomsdoft

Man upptäcker och lär sig något nytt hela tiden. Som igår när jag planterade om mina olivträd. Rätt som jag stod där och grejade slogs jag av en enormt underbar doft!!!! Jisses, var kom det ifrån? Vad doftar det som? Vad påminner det mig om? Det var olivblommorna som doftade!! Herregud, vad dom doftade! Och dom påminde i doften om något....men jag kan inte sätta tummen på det! Har gått och nosat idag också men inte kunnat komma på vad det är det minner mig om. Hjälp mej!

I dag har min Clematis atragene 'Pointy' slagit ut sina blommor. Det är en riktig goding som jag köpte på Höråsens plantskola förra året. En blomma helt i min smak. Vilka färger! Eller ofärger som någon sa....

1 kommentar:

  1. Ja inte doftar det olivolja precis men helt underbart håller jag med om. Kanske lite åt det såta i honungen eller... nått annat.

    Nattinatt
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.