onsdag 7 mars 2012

Vildpelargonsådd

Såhär har jag aldrig sått pelargon förr. Efter att ha följt Ulla Hasselmarks länk till Fagras pelargonsådd blev jag inspirerad att prova. Dock har jag inte skållat och skalat som Fagra gjorde utan bara lagt frö av olika vildpelargon i ljummet vatten (nä, jag har inte hållitt de ljummet, det svalnar ju naturligtvis av....). Änsålänge är det bara frön från P.alchemilloides som har begript vad jag är ute efter....men jag ser att det händer saker med de andra fröerna också.

Frö från P.alchemilloides gror i vatten


Försiktigt, försiktigt plantera den lilla plantan i jorden


Furthermore;

- TV i kväll kl 20. Alys Njutbara Trädgård, andra delen. Don't miss!

- Var jag på Willab igår och blev så arg på servicen i kassan där att jag drämde tillbaka mina varor i hyllan och gick (hu ja, timida genomtrevliga jag kan bli sådan ibland...eller som sambon kommenterade det hela - Jasså, du gjorde som du brukar. Que????)

2 kommentarer:

  1. Vad fränt jag har aldrig sett den metoden utan har gjort som vanligt fast blötlagt först.
    Oj då var det så illa på Willab....trist
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Sambon verkar inte så överraskad över ditt känsloutspel. Är det bra eller dåligt!?! *haha*

    Pelargon har jag aldrig sått (inte så mycket annat heller... ;)) men det där var ju annorlunda. Kul att det tar sig!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.