tisdag 20 mars 2012

Världens klipp!

Åh, vad jag blir osäker ibland. Tänkte klippa min Wisteria (blåregn) i dagarna. I höstas antecknade jag detta i en komihåg-bok. Inte glömma klippa i mars....Hur tänkte jag då? Jag gick ut med sekatören i hand men kände mig osäker, så jag vände in för att konsultera my dear friend internet. Klipp det vedartade i augusti. Efter 2-3 ögon. Klipp det gröna i mars. Klipp, klipp, klipp hela sommaren..... Nu snurrar det i huvudet på mig. Dessutom hade jag en engelsk irländare på besök i trädgården häromdagen. Han äger en ljuvlig pergola med ett stort rikblommande exemplar i sin trädgård hemma i London. Klipp efter frosten, 5 ögon, säger han till mig. Nu snurrar, snurrar, snurrar det.......

Jag, världen och blåregnet snurrar. Hann precis fotta innan jag välte....

Jag har en plan, vet ganska exakt hur jag tänker göra trots allt...är det rätt? Klipper jag bort alla små funderingar till anlag för eventuella blommor om jag går efter mitt eget huvuds plan?? Livet är hårt i grönröran.... eller jag är nu bara trött efter att tillsammans med polis och största sonen letat stulna mobiler i skogarna i natt????


Hjälp!

3 kommentarer:

  1. Hoppas det sista var en dröm för det lät liksom otäckt med polis sonen och du i mörka skogen.
    Ja du, klippa eller inte. Jag klipper efter eget huvud och det brukar bli hyfsat. Svärfar tycker att jag är knasig för enligt honom ska det tas rejält och på rätt årstid och sätt. Det skiter jag i och inte räknar jag ögon. Klippte för några veckor sedan och tog spretet och det som var på väg över till grannen. Ibland blommar blåregn överdådigt och ibland lite mindre och enligt min erfarenhet gör det det oavsett klipp eller inte. Det är snyggt grönt också, you know.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Oj vad snurrigt du har det....du får googla dig fram till ett beslut!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Stulna mobiler låter inte så uppfriskande. Hoppas allt ordnade upp sig till sist.

    Hmm. Klippa blåregn. Hade jag ingen aaaning om att man skulle göra. Vårt planterades förra året och är fortfarande puttigt, så det lär väl inte behövas någon klippning än på länge. Känns skönt. För det verkar minst sagt vara snurrigt att veta när det ska göras.

    Tycker du ska hålla dig till din plan! Det brukar bli bäst, även om det inte är enligt vad förstå-sig-påarna säger/tycker.

    Ha en härlig helg! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.