torsdag 26 maj 2011

Vinden viner och mössen flyr


Det var då självaste --- att det inte kan lägga av att blåsa! Jag blir tokig, galen och vanvettig på den j---a vinden. Den förstör och torkar ut. Hela kroppen och själen har fått utslag och blåsor för att jag inte kunnat (velat) gå ut i trädgården. Så, igårkväll lugnade det sig och jag fick komma ut. Gräva, gräva, rensa och dona. Några timmar senare kändes det bättre. Jag måste få trädgårdera!


Fick några härliga timmar ute idag också (kämpandes med knölklockor i en rabatt) innan blåsten tog nya tag i Halland och regnet hotade mig.


När jag grävde ut och skulle flytta min s.k varmkompost, eftersom den både stod i vägen i min arbetshörna och inte fungerade som en kompost är tänkt att fungera, lyckades jag göra livet surt för tre små musungar. Dom hade sitt bo där i all lycka och ro tills jag satte spaden mitt i härligheten....usch, vilket dåligt samvete jag har nu. De stackarna har synts till i kvarteret i dag och skapat musinvasionsskräck bland grannarna...


Min arbetshörna blev bra, rymd och luft kom in i den på bekostnad av tre små ungdomars hus och hem och kanske även liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.