söndag 1 maj 2011

En runda innan läggdax


Efter lite pet och gräv i landet idag fick kameran följa med en runda innan fingrarna domnade av majkylan som drog in...


Många stjärnor i rabatten


Hur tänkte skaparen av denna växt? Fotblad fick den som namn dessutom.


När köpetulpantiden känns passé kommer dom plötsligt bloppande upp ur marken.


Tror minsann att man blir pigg av att bara titta på rosenroten.


Åh, ljuvliga Kungsängsliljor. Nu har jag även sett att en av plantorna innehåller en vitblommande (fast jag gillar de rödbrunrutiga bäst!)


Det är inte att jag är rädd för att min lilla Trillium ska sprida sig ohämmat...ringen har jag satt runt den för att rädda densamma från barn, sambo och annat oknytt som vistas i min trädgård.


Aprikosen jag satte i fjor har blommat med en blomma...som ramlade av. Misstänker att det kan liknas med ett missfall....

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt när det händer något nytt och spännande i varje hörn av trädgården?!

    Ha en fin vecka.
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.