onsdag 18 maj 2011

Tid för tanter

Nu är det tantblommetid. Pelargonerna börjar visar sig från sin mest romatiska, söta och vulgära sida. Det roliga med pelargonerna är ju att dom är så många och olika.


'Royal Oak'


'Swiss Star'

Och det allra roligaste med pelargonerna är att man har ett förhållande till dom hela året, med övervintring och vedermödor.


Pelargoner jag aldrig vattnar

Och just när mina mödrar
kommer på besök

blommar de vita pelargonerna upp
i köksfönstret

Generationers och åter generationers
husmoderlighet
sjunger i våra ådror

utan att jag ens haft ett litet finger
med i spelet.

Fri vers av Saga-Sofia på poeter.se

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vad glad jag blev att du hittat mina ord.

    Värme,
    Saga-Sofia

    (sagasofiaeriksson@hotmail.com)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.