måndag 9 maj 2011

Sommar!!

Vårtecken i all ära men nu är det SOMMAR!! Det kanske finns en och annan som undrar hur jag vet det? Jo, det tydligaste tecknet av alla är när grannen kör igång sin allt annat än ljudlösa pump till trädgårdsbevattningen....


Lika härligt att beskåda varje gång. Det är lite som betessläppet på Wapnö (korna kommer ystert och glatt uthoppande efter vintervilan inomhus), man kanske skulle göra något kommersiellt av det.....På något underbart vis lyckas hon, efter lite svordomar och förbaskande över att detta nog är sista året pumpen fungerar, få igång den med en storsprutande kaskad rakt i sitt eget ansikte......:-))))))))))))
Detta året lyckades jag NÄSTAN få med det på bild.

(Text och bild ovan är publicerat helt utan grannens samtycke)

1 kommentar:

  1. Ha ha jag kan nästan se det framför mig. Tur att grannen är en sån go´ som kan bjuda på detta spektakel.

    Vi ses!
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.