söndag 27 juni 2010

Marjorie

En av de clematis som ropade på mig när Vresrosorna gjorde sin gröna resa häromveckan har potential att bli en riktig favorit. Marjorie. En Montana-clematis med riktigt goa blommor i rosabrunkrämvitt. Så sockersöta att man skulle vilja lägga dom på tårtan. Synd att de inte är ätbara...


Verkar vara en ny sort. Enligt vad jag läst mig till är den introducerad 1980. Den kan bli rejäl i storleken och jag hoppas på att jag ska få en del av altanräcket helt nedsållad av dess lite halvdubbla blommor. Huanehoppsan vilken smaskens liten tös! Väx, väx, väx!

1 kommentar:

  1. She´s lovely!
    Du kan gärna få gå bort till mig...den där lejonsvansen (för det var det väl) är sötsöt.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.