onsdag 22 februari 2012

Hur blir man bloggare?

Hur blev det såhär? Att man började blogga om sitt gröna nörderi?

Jag tror att jag får skylla på Allt om Trädgårds chatt i slutet på 90 talet. Om jag minns rätt i dimmorna så var det föregångaren till det som blev forumet sedan. Oj, vad kul det var! Jag kunde sitta uppe sent, när jag borde varit i säng, och chatta med andra trädgårdsknäppisar. Vi skrev om med- och motgångar i trädgården och oftast satt man och skrattde så att tårarna rann. Ganska svårt att förstå för en ickeintresserad tror jag.....

Sen blev det ändringar och chatten lades ner. Forumet kom men det blev liksom inte lika bra.... Eller bra blev det väl, men inte lika personligt.



Fast jag hängde på och har gjort sporadiska besök. Häromdagen loggade jag in och såg att jag faktiskt började mitt bloggande där (minnet är ju hiskeligt dåligt får jag säga.....) för att sedan gå över till en egen hemsida och sedan starta upp Mina Gröna Tankar.

Vad gjorde att ni började blogga? Är det någon som kommer ihåg chatt-tiden på AoT, någon som var med?

4 kommentarer:

  1. Jag var inte med på chatten för då hade inte mitt intresse blommat ut ordentligt. Det var faktiskt min kompis Jannice (Simplicity) och hennes man som sporrade mig när jag gick och rabblade växt namn under en promenad i Bretagne för snart två år sedan. Ångrat mig, noop, jag gör detta när jag vill och för mitt eget välbefinnande.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Jag tappade rösten i två omgångar och blev sittande framför internet och kollade in bloggar. Den som inspirerade mig allra mest var Marinas trädgård. Opretantiös (?) och fin.

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, visst låter det kul med halv! :) Själv kan jag knappt uttala/betona det som "de" gör. Och var gång jag försöker skjuter jag fram huvudet precis som om det skulle göra det enklare. Knäppt!

    Jag började blogga mest för att visa släkt och vänner hur vår renovering framskred. Men också för att lära mig mer om bloggvärlden (man vill ju gärna vara lite cooool). Och när man väl kommit igång blir man fast liksom. Tycker att jag först nu hittat min "stil" i text o bild.

    Sen får man ju många goa bloggvänner, vilket betyder mycket för mig som flyttat till en ny stad och inte känner så många egna vänner. Mest sambons. Så tack för vänskapen :)

    SvaraRadera
  4. jag blev less på AoT ett tag så då började jag blogga efter påtryckningar från andra:) Jag minns faktiskt chatten , men jag var bara dit någon gång!!
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.