torsdag 23 februari 2012

Dagen i bilder

Sol i hela sinnet idag! Öronen börjar hänga med (Äntligen kan jag höra på mitt knasöra! Att det sedan hörs lite för bra och för mycket är en annan historia, man får ju vara glad för varje förbättring!) och vårkänslorna är på topp! Eftersom jag tänker bädda ner mig i sängen och titta på Halv åtta hos mig och kanske något avsnitt av How to be a Gardener så får nu bilderna här tala för sig själv... Speak out:

Lillkvisten och hans mor spann loss i växthuset. Här får morsan hjälp med att få bort spindelväven från krukorna.


Tulpaner på lök i uterummet (ORANGERIET för bövelen!)

Ett gäng pelargoner fick komma i ny jord och gullades lite med i dag.

Physalisskörd till fikan

Jäklar i min lilla låda om inte brevbäraren kom med godsaker idag också.... Fixa!

När solen börjar att gå ner och övervintrarna är ompysslade för dagen lägger sig imman tung på rutorna i mitt ORANGERI.

7 kommentarer:

  1. Gott att öronen börjar rediga igen. Så där lagom till när fåglarna börjar kvittra igen. Bra tajming!

    Lillkvisten ser ut att trivas med sin syssla. Duktig lillkille :)

    SvaraRadera
  2. Vilken goedag! Så du har börjat plantera om dina pellisar då kanske jag med ska våga, var nog lite tidigt ute förra året!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha inte för bråttom, Mari! Det beror på hur du har dom stående nu. När dom blivit omplanterade vill dom ju kunna ha förutsättningar för att växa på eftersom dom uppfattar din gest som att du väcker dom.....Jag har ju mina i uterummet där dom får bra med ljus och där värmen nu försiktigt börjar höjas.

      Radera
    2. Ja vad kan där vara i källaren 15 grader kanske, tänkte i så fall flytta dem till uterummet direkt i år, får ju ha frostvakt i så fall, ljuset finns ju där men det kanske kan bli kallt vissa nätter.

      Radera
  3. Vad gulligt Lillkvisten :-)
    Undrar ju lite hur ditt orangeri ser ut från utsidan...
    Lägger till mig som följare så kanske jag får se det längre fram :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Ja det ser jag fram emot :-)4
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Njutning för fullt!
    Härligt att höronen är på bättringsvägen.

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.