tisdag 27 november 2012

Vår och mellandagsrea!

Trots att december står och knackar på här bakom helgen så kan man få lite trädgårdslycka när man tar sin "gardenwalk". Man blir dock lite vilse i årstidsgenen och kan lätt få vårkänslor när man ser backsippa och primula stå och le lite halvfruset emot en.

Hur tänkte denna backsippa 'alba' när den bestämde sig för att blomma nu?
Jisses, jag gick in i bloggvärlden och läste lite innan och blev plötsligt varse om att det är första advent till helgen (vilket säkert också kan betyda julskyltningar och grejer.......) och folk pysslar och sysslar i sina stugor inför julen. Jag får erkänna att jag blir lite matt....

Primula auricula
När jag idag tog en snabb sväng in i en av stadens skoaffärer hörde jag säljaren säga till en annan kund "-Ja, vi har redan startat mellandagsrean, något måste man ju göra...."

Söta sidensvansarna lämnade några järneksbär till mig 

3 kommentarer:

  1. Lite vilsna blommor du har. Hoppas att de hinner blomma ett tag innan kylan sätter in så de inte blir lurade...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ur led är tiden! Dina backsippor verkar lite förvirrade. Och affärerna likaså, om de börjar mellandagsrean innan jul.

    Ha en fin kväll. Kram!

    PS. Fy, för hundägare som inte plockar upp efter sina jyckar!

    SvaraRadera
  3. Tack för burktipset...
    Förvirrade växter är bra för då slipper man känna sig ensam i det tillståndet.
    Mellandagsrea kan väl vara mellan vilka dagar som helst, eller?

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.