måndag 19 november 2012

Husmorslyx

Nu har jag också gjort det!

Tagit en veckas lyxig husmorssemester såhär på senhösten. Det tycker jag är höjden av mogenhet, nästan snudd på övermoget men strax innan förruttnelsen... Åh! Vad skönt det ska bli. Vide (minsta sonen, om nu någon skulle ha missat det) sa iof i morse att han tyckte att kompisen som har sin semester på Kanarieöarna nog hade det lyxigare.... Vad vet sådana små outvecklade 4-åriga kryp om livet, nähä, DETTA är LYX mina vänner!!

Lyx är att välja tystnaden i mitt lider
Förutom att tvätta, städa och göra ett massa sådant tråkskrutt så hoppas jag på att få tid att samla ihop alla grabbvalparna för en fika eller något annat filosofiskt samkväm, njutbara stunder ute i mitt växthus (vet inte om jag vågar kalla det lider längre...kompisar på besök undrade varför jag kallade det för mitt luder.....) och tid att läsa läsa läsa!

Lyx är att tända ljusen i lidret och gå runt och pillra
Nu ska jag göra en parentes i mitt lyx innan jag tar kvällen (ta kvällen?? säger man så bara i Halland, kan inte komma ihåg att någon uttryckte sig så i Skåne). Parentesen stavas S-T-Ä-D-A-P-Å-F-Ö-R-S-K-O-L-A-N....... (grrrrr, I love kooooperativet...)

Tjing!

4 kommentarer:

  1. Hoppsansa! Det var väl ett härligt beslut att ta husmorssemester. Välkommen in i denna ärevördiga ålder då semester-på-hemmmaplan-och-inte-göra-nått-eller-allt-blir-det-ju känns som en stor lyx. Det lilla blir det stora på nått sätt.
    Hoppas det blir lika fint väder hela veckan.

    Kram
    Annapanna

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Må så gott på semestern!

    SvaraRadera
  3. "Ta kvällen". Har aldrig hör det förut. Inte ens i Norrland där man kan höra de mest konstiga uttryck!

    Klart tanten ska ha husmorssemester. Det är dig väl unt! Lyxa på allt vad tygen håller...

    SvaraRadera
  4. Innan jag tar kväll säger vi i alla fall, östgöte i 30 år & efter det inflyttad skåning. Efter det har jag lärt mig massa matnyttigt såsom, nyckelen, växelen, ändån & listan kan göras lång:-) Härligt med ledig tid hemma.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.