måndag 15 september 2014

Katalpabebisar till våren?

Det var inte så många blommor på Katalpan i år. Fast fler än förra året. För då var det inga alls. Mitt trumpetträd, Catalpa erubescens 'Purpurea', går in på sitt 6:e år i trädgården. Minnet är det så där lite hejsingsvejsing med men jag tror att det är första gången den sätter fröbaljor. Ska bli spännande att se om dom mognar in ordentligt så att jag kan försöka mig på en frösådd. Läser på nätet att det ska gå finfint. Bara man håller plantorna frostfria de första tre åren. Fortsättning får väl följa någongång i framtiden.

Del av Katalpans fröskida
 Någon som har erfarenhet av att fröså Trumpetträdet? Berätta gärna för mig!

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.