måndag 20 januari 2014

Grönvita tankar

Trodde vi på riktigt att vintern var ett omodernt påhitt som bara fanns förr i tiden? Ja, nästan.


Det kändes faktiskt som hösten skulle övergå i vår, om inte alldeles nu direkt, så iaf strax framöver.


Så lurade vi blev! Förra veckan slutade med ett hejdundrande snöoväder. Eller, iaf lite snö och blåsig vind på en och samma gång.


"Nu känns det som om julen ska komma på riktigt", sa en av sönerna. Själv är jag glad att den är över och borta och inte kommer att närma sig på ett helt år.


Det kliar i grävfingrar och muskler och jag vill bara fortsätta med mina pågående projekt i trädgården. Ut i det varma och gröna!
 

Men, men, det känns oerhört lyxigt att vi haft en sådan lång odlings- och trädgårdssäsong. Tror aldrig att det har hänt att man pillat, planterat och styrt runt i det gröna (och GRÖNT har det varit!) ända tills i december förr.


Sålänge, medan vi nu väntar ut snö och kyla så får man njuta med frösådd, vårlökar och grön litteratur i innevärmen. Bara att härda ut! (Annars får man hoppa av tåget... Som vår verksamhetschef sa när hon talade inför sina anställda....)


Sa jag att det ändå är lite fint och mysigt med allt det vita....?

Helleborus foetiedes är lite smått ledsen över väderomslaget

1 kommentar:

  1. Lovely!
    Det var modigt sagt av vår verksamhetschef, vi har ju samma faktiskt om jag minns rätt.

    Kramar
    Annapanna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.