fredag 21 oktober 2011

Plundrad järnlady

Den där bilden jag bjöd på igår. Sug på den, för den är ett minne blott. Idag när jag kom hem från jobb hade trastarna börjat sitt gästabud. Varje höst när första frosten gått sin nyprunda över järnekens bär kommer en stor flock trastar och håller kalas.


På någon timme har dom tömt trädet på bär. Det är lite som trolleri. Ena stunden är järnladyn översållad av klarröda bär och i nästa, när man blickar ut, är det tömt på det röda guldet.

Förövrigt så....blir jag galen på den nedkasade gadgetlisten. Går inte att få tillbaka. Å just nu orkar jag inte ta bort och börja på nytt. Sorry blogglovers.

1 kommentar:

  1. Underbart är kort, sägs det ju:) Gäller att vara beredd, så att man hinner njuta av de dekorativa röda innan trastarna sätter stopp.

    Ha det gott,
    Rebecca

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.