onsdag 12 oktober 2011

Drömmen om våren för 54 spänn...

... och jag fick 300 lökar på köpet.


Inga rariteter, men dom gjorde både mig och plånboken lyckliga.

Jag har en kollega som brukar säga -...UNDERBARA NETTO! Jag brukar INTE hålla med, men idag gör jag ett undantag och erkänner att hon kan ha rätt. Ibland. Hamnade där idag när Nästminsting skulle köpa sig två filmer. Just när jag stiger in igenom dörren ropar dom på mig. Lökpaketen. 4.95 riksdaler per paket. Nästan gratis! Jag plockade till mig av narcisser, tulpaner, allium, hyacinter och några krokus. Kan undra om jag skulle definieras som en enkel eller dubbel människa om någon skulle analysera min lycka...??

Förövrigt så doftar katsuran sådär underbart knäckigt kolapepparkakigt nu!

10 kommentarer:

  1. Dubbelt så enkel, kanske? ;-)

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Najs. Det får bli en sväng ditåt för så billigt går ju inte att köra förbi.
    Jag röstar på dubbelt så go´.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Grattis till fynden... oemotståndligt och löjligt billigt! Hoppas att det blir fint till våren.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Blir säkert jättefint till våren! Och så billigt!/Christina

    SvaraRadera
  5. ojoj måste dit jag med
    kram på dig

    SvaraRadera
  6. Det är vad jag kallar fynd. Strunt samma om det inte var några spektakulära sorter.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Klok kollega! Ja, iaf vad det gäller NETTO. I övrigt kan jag inte uttala mig ;)

    Har själv gjort toppenfynd på NETTO som är min närmsta butik. Köpte ett hyfsat stort citronträd där för ynka 79 kr och ett ca 1,5 m högt olivträd för 98 kr.

    NETTO har öppet en timme till. Kanske läge för en kvällspromenad...


    Hälsar Tamara

    SvaraRadera
  8. Klart jag har RÄTT!!! Skulle inte klara mig en dag utan Netto! Igår köpte jag tex fina färgglada krokar som låg och ropade på mig.
    Vi ses
    Karro

    SvaraRadera
  9. Hade inte lika mycket tur som dig, väldigt ur plockat. Men några tulpanlökar hittade hem trots allt.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  10. Som hittat! Mycket vår för pengarna:)

    Ha det gott,
    Rebecca

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.