måndag 10 oktober 2011

Jag lever!

Oj, oj! Fick ett mail från en som undrade om jag ramlat ner i mitt stenröse....Nej, nej! Det har bara varit mycket annat som upptagit min tid (typ det där "andra" ni vet, jobb, familj, livet i allmänhet...)


Däremot varvas det upp därute för att varva ner inför sluttampen. Gräsen blommar som tokiga. T.o.m zebragräset, Miscanthus sinensis 'zebrinus' blommar och det är ju inte så jättevanligt på våra breddgrader.


Mycket blommar villigt om igen, som om de vill tacka för sig en extra gång innan vintern går sin bärsärkagång. Rosen Louise Bugnet har verkligen gjort skäl för att kvala in bland favoritväxterna i trädgården. Den har inte pustat med blomningen en stund i sommar och blommar fortfarande med enstaka blommor. Annat som blommar igen är kerria, lavendel, tremastarblomman, hostor!


En som också bara blommar och blommar är Trumpetklematisen C.heracleiofolia 'Cote d'azur'. Den har blommat sedan slutet av augusti. Snyggt jobbat!


Några höga klara dagar i helgen drog med sig gryningsfrost till våra trakter, men som tur är har jag blivit bönhörd och sluppit det änsålänge. Tror att det handlar om respekt.....:-)))


Antagligen får jag väl visa respekt tillbaka och plocka in mina övervintrare snart. Någon som undrar hur det gått med mitt planerade inköp av övervintringsväxthus från Willab... följer ni mig så kan ni nog alldeles säkert få reda på det framöver....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.