tisdag 19 juli 2011

Vintertankar i semesterhalvtid

Sitter och funderar på vintern. Har tänkt skaffa mig ett övervintringsväxthus ett par år nu men alltid kommit till skott när dom varit slutsålda på Willab. Kan undra om jag hinner i år...Ska jag vara riktigt ärlig så är det sambon som tjatat på mig och det är kanske min lilla lilla ovilja som gjort att jag ej hunnit i tid till butiken.


Foto: Willab

Tanken är att det skall stå i uterummet och göra sambon glad över elräkningen. Han tror verkligen att alla växter går in i detta övervintringshus och att fläkten då endast behöver värma upp (hålla frostfritt) den lilla ytan. Jag mäter, räknar, tänker och förfasar mig över hur fult det blir i mitt estetiskt välorganiserade orangeri.....:-)))

Ja, så går tankarna en kväll i juli...

1 kommentar:

  1. Om inte annat så kanske lillaste tassen kan ha det som trädgårdsmästarbostad... näe det är nog bättre om pelargoner och annat bosätter sig där över vintern.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.