söndag 10 juli 2011

Man ska ha husvagn.....

I allafall när man råkar hitta en sådär lite lagom omväg hem från några semesterdagar i Blekinge och köper träd som mäter 2 ½ meter i strumplästen.


Jag insåg att en plantskola jag länge sneglat på låg bara ett litet GPS-tryck från hemvägen. Tuijas växter i Kyrkhult. Information gavs till sambon som knicksade oss dit med hjälp av nämnda apparat.

Vilka kul växter där fanns....men oj, tyvärr är plånboken mindre än husvagnen så det fick bara (!) bli 4 godingar.


Tibast, Daphne burkwoodii 'Astrid'


Kaprifol, Lonicera 'Mint Crisp'


Daglilja, Hemerocallis 'Black Stockings'


Tulpanträd, Liriodendron tulpiferum 'aureomarginatum'

Så nu ska jag sätta mig ner och vänta på att få se tulpanträdet blomma. Om typ 10-20 år kanske....Man vill alltid ha något att längta till som sambon säger (ifs brukar han nämna det i sammanhang där vi bokat en resa eller liknande, men jag tror nog att han tycker likt i denna frågan....:-))))))

1 kommentar:

  1. Fantastiska bilder på de växter som kommer från Tuijas Växter. Ha det gott, Tuija

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.