måndag 18 juli 2011

Meningen med livet

Att gå ut mitt i storkoket (somliga tycker att jag lider av överdriftssjukan, en liten omelett var det jag gjorde just i kväll) och plocka sig färska örter är garanterat ett av kriterierna som kvalar in under livets mening. Vilken lycka, vilka dofter. Om jag bara hade en balkong att odla på så vore det det första jag skulle ordna. En örtasäng.


Våra vänner, familjen Rosenvit, gav oss en helt fantastisk värdinnegåva (grammatiken med han, hon, den, det och oss funkade kanske inte klockrent där....). En örtsax! Hur i himmelens frid har jag (vi) kunnat leva utan den innan? Det är jordens bästa grej. Vilken uppfinning. Har ni ingen? Spring genast och köp en. Gör bara inte som äldsta sonen, klippte upp juiceförpackningen med den...hans min var obetalbar när tetrapappret strimlades i flera bitar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.