söndag 4 december 2011

Vips, så blev det lite juligt

Andra advent och snön ligger gnistrande vit på tomten...ja, kanske på Tomten någonstans i norr men inte fasen på vår tomt här på västkusten. Regn, hagel och blåst, blåst, blåst!! Jag och minstingskvisten trotsade skitvädret en stund i dag och röjde nedfallna grenar, kottar och omkringblåsta fulheter i trädgården.

Vectis Glitter firar advent
Inte mycket tjohej och positiv kreativitet förrän vi samlade ihop lite tallgrenar. Då kom vi på att vi kunde lägga dom i en "rabattlåda" vi har på frukostaltanen. Vips så blev det lite juligt! Som all positiv kreativitet (finns det negativ??) så fylls det på, fortplantar sig och ger mera tankar och ork. Det blev till att klippa lite i enen för krans och dekoration. Det blev växthuspill, ytterligare några pelargoner fick komma in i uterummet. Det blev hyacintplantering. Det blev umgänge med övervintrarna (plocka visset, vattna, flytta om lite, prat och peptalk med dom i största allmänhet) och sedan hade några timmars trädgårderi plötsligt flugit iväg.

Hyacintrötter

1 kommentar:

  1. Hyacinter är nog min julfavvo. Häftig bild på vectis glitter, när jag först tittade trodde jag det var en amarylils.
    Önskar mig recept på pelagonsnaps publicerat här när du hinner och om du har lust. Tänkte prova att göra julsnaps på ardwic cinamon.
    Kram
    Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.