måndag 20 oktober 2014

Trädgårdsmästare på tillväxt eller Konsten att så ett frö

Vi verkar ha en trädgårdsmästare i familjen.


Minikvisten som just börjat skolan har försett oss med Halloweenpumpor från egen odling. Fröna fick han  i födelsedagspresent av grannen för några år sedan. Han har sedan skördat egna frön och odlat vidare varje år. I år har vi ett gäng pumpor som pryder höstträdgården. Dock är vi lite oense om huruvida man skär ut dom till räliga figurer och sätter ljus i eller inte......


För några veckor sedan fick han även för sig att samla in andra fröer i trädgården. Han samlade ihop ett gäng, sådde och placerade i sitt fönster på rummet. Eftersom mamma alltid vet bäst så fick jag ju förbereda den lille stackaren så att han inte blir alltför besviken om inte något kommer att gro.



Jag förmanade om vattning och att det kanske inte var optimala förhållanden m.m m.m.... Och som jag misstänkte så glömde den lille minimannen att vattna...och vissa dagar kom han på det och vattnade så att vi var rädda att huset skulle behövas dräneras om.



 Häromdagen kom han så in till mig med en läskigt kaxig min. "-Sådär ja, nu har det grott."



Jahapp, så har han dagliljor på tillväxt.


2 kommentarer:

  1. Underbara unge! Visste väl att det skulle bli "folk" av den där lille skrutten.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kille! Hoppas han lyckas med sina odlingar och att någon tröstar ifall något slår fel nå´n gång.
    Önska honom lycka till och ge honom en stor kram från en
    gammal mormor i norra Halland.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.