lördag 9 november 2013

Projekt köksträdgård i vardande

Inte duggar inläggen tätt här på bloggen! Det beror inte på att jag inte har några Gröna Tankar utan på att det finns så förskräckligt mycket annat att göra. Igenkänning någon? Men nu när hösten börjar komma...oj, vänta nu, det är ju november...Nu när vintern snart är här så kurar man ju in och blir lite grönt cybersugen.

Därute i trädgården växer projekt Köksträdgården fram. Tanken var att det där projektet skulle varit i hamn under sommarsäsongen men det vete skrutt vad som hände med det då. Eller, jo det vet jag ju. Typ ingenting. Nu är det i alla fall så mycket på gång att jag tror mig kunna vada och bada i en fantastisk grönsaksodling till våren (Jag vet. Allt är relativt här i världen)



Tanken på att  fixa till lite i ett tråkhörn (eller rättare sagt tråk-ena-långsidan-av trädgården) föddes i våras när jag flyttat in i mitt växthuslider. Plats för odling och ännu ett hörn att sitta i. Tankarna spretade hela sommaren och landade inte någonstans.

Och exakt här bränner jag hela j-kla grytan med risgrynsgröt!!! Inga vackra ord kommer ur min mun. Vem myntade påståendet att kvinnor kan göra två eller flera saker samtidigt? Då tänker vi snabbt om och talar om för Lillsmurf och hans polare att pannkakor är precis lika gott....
 
I slutet av sommaren blev jag så med nio pallkragar och då var ju iaf jag och tanken överrens om att pallkrageodling fick det bli i kökslandet. En vecka senare ringde sambon och frågade om jag skulle ta hand om ett gäng trälådor från ett civilförsvarsförråd som höll på att tömmas och avvecklas. Ja, det skulle jag. Det blev alltså civilförsvarsodling i landet ist.
 
Lådorna laserades och placerades ut, jord och diverse kompostmaterial fylldes i och singel köptes. Nu är kökslandet alltså på gång. Inte längre bara en projekttanke. Fortsättning följer, antingen i år eller mera troligt till våren.
 
 
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.