torsdag 17 mars 2011

HLR

Livräddning på hög nivå var det tal om i gårkväll. Då jag just skulle sätta mig i soffan med en utsökt heminredningstidning hörde jag några som ropade på hjälp! Det var mina orkideér.... Självklart la jag ifrån mig tidningen och rafsade ihop krukorna och vitmossa.


Vis av erfarenheten över att ha räddat en dödssjuk Paphiopedilum förra året (som är påväg att blomma nu!!!!) gav jag dom alla samma kur. Vitmossa, Sphagnum, bäddas runt rötterna och hålls fuktigt det närmsta halvåret.


Nu håller jag tummarna att min kur hjälper på mina stackars vänner. Misstänker att detta låter knäppt i mångas ögon. Varför inte slänga orkideérna när dom blivit misshandlade och mår dåligt?? Nä, varför...eller varför inte.... Världen är full av frågor och inte ens jag har svar på dom alla... måste fundera.


Under tiden vårdar jag mina orkidéer.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.