lördag 9 oktober 2010

Insikt

Undrar hur gammal jag måste bli för att komma till insikt? För några dagar sedan hatade jag hösten (avskyr ordet hatar men finner i stunden ingen synonym)... Idag, när solen skiner (sken) och värmen återvänder upplever jag hösten som en underbar gåva i färg och form.


När det återigen regnar och ruskar har jag glömt...För fasen, Annette, det är så varje år!!!


Misstänker att en sådan dag kommer att följas av en kall natt....Får nog gå en runda med lykta nu och ta in de sista köldrädda växterna i växthus och uterum. Ska rådfråga sambon först. Det är han som är vän med Dansken...

Vinet, som när vi köpte huset för knappt 3 år sedan, växte över hela gaveln, uterummet och t.om in i rummet på övervåningen gjorde allt mörkt och överlummigt är nu en lycka som exploderar i färg när kylan kommer...


Järneken med sina röda bär är en njutning för ögat såhär dagarna innan fågelsvärmen kommer.... Är det sidensvansar eller vad är det? Har aldrig lyckats vara hemma när det sker. Grannen Lotta har berättat hur det ser ut när svärmen kommer. Tio minuter sedan är bären borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.