söndag 23 februari 2014

Champagnehållare för trädgårdsarbetare

Idag har jag fått vara hos VresrosKerstins underbare Kjell och svetsa igen!

Oj, vad kul det är! Denna gången tänkte jag inte göra massa olika luffiludder utan koncentrera mig på att skapa likadana enkla stilrena växtkoner i armeringsjärn som jag gjort innan. Även om det är stenkul att tillverka så kan man ju inte fylla trädgården med en massa olika rostiga varianter. Två växtkoner blev det innan Kjell kom med en låda gamla glas som han köpt på loppis. "-Vill du göra regnmätare?", frågar vår favoritKjell och visar en modell som han gjort till Kerstin (hon är sådär småäckligt bortskämd med att han överöser henne med de vackraste trädgårdsprydnader i allsköns former mest hela tiden!) med ett gammalt ölglas som uppsamlare och ett rostigt hjärta på toppen.

Nygjord regnmätare/Champagnehållare för dagen. Om någon vecka är den jämnt rostig över hela kreationen. I bakgrunden ser man pågående projektet; Säsongens Köksträdgård.

Klart att man skulle göra det! Jag letade i glaslådan och hittade en lite champagnigare variant av ölglas. Mät, kapa, böj och så svetsa! Tjing tjong, så blev det en fantastiskt regnmätare. Eller det kan ju folk kalla det...för mig blev det en champagnehållare för trädgårdsarbetare! Jag tror nämligen att den enda anledningen till att jag inte får champagne (vanligt mousserande går också bra...på vardagar) serverat när jag trädgårderar är att jag aldrig haft ett sådant här mingelbord. Jag gjorde två likadana så att jag kan ha de på olika platser i trädgården. Det är ju inte säkert att jag hinner flytta runt dom i samma takt som det fylls på.... Det är även möjligt att jag låter ett värmeljus flyta i det ena glaset (det går väl att lyfta på när man ska sippa...;))

1 kommentar:

  1. Fy fanken så avis jag är för att du lär dig (eller redan är en fena på att) svetsa! Jag vill verkligen lära mig, men har inte hittat något ställe här i hålan (Kristianstad). Så jäkla orättvist alltså ;)
    Skål då!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.