onsdag 27 februari 2013

Svettigt i champagnehuset

Häromdagen sken solen så vårligt och fint. Det blev som sommar direkt i La Orangeria!

De övervintrande invandrarna tittade förvånat på varandra. Agave, oliv och agapanthus ropade: Törstiga, vatten! Citronverbena, klockbuske och fikon sa: Vaddå? E d dax att slå ut ella? I champagnehuset, ja bubbelväxthuset alltså, svettades pelargonerna, fuchsia och de andra i trängseln. Hade dom inte sett så välmående ut hade jag nästan fått en släng av dåligt samvete. Det är på gränsen till koncentrationsläger därinne. Undrar om dom tror mig när jag säger att jag snaaart släpper ut dom.

2 kommentarer:

  1. Det tror jag inte att de tror på ;-) men du får berätta det för dom en gång till.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Orangeri, lider och nu ett champagnehus! Det händer bara hos dig, underbart!

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.