söndag 6 januari 2013

Förra säsongens sista tomatskörd i Chrome

Jag är en lydig flicka och gör som AnnaPanna säger. Installerar Google Chrome.  Varför det då? Jo, för hon säger att jag får in mina bilder här på bloggen då. Varför måste jag plötsligt ha chrome till det? är det någonting som jag missat här över julen som hänt i bloggvärlden? Jag blir så trött, varför kan inte saker och ting bara få vara som dom är. Varför alla dessa j-kla "förbättringar" och omorganiserande överallt! Jo, naturligtvis för annars finns inte jobben kvar för alla valpar som sitter och har låtsasjobb i cyberrymden eller på någon annan käck tjänstemannaplats.

Så, kräk för idag och tack Anna, för att du hjälpte mig med problemet jag knappt visste att jag hade.

Det jag hade tänkt skriva och peta in bilder om i gårkväll orkar jag inte längre så bilden jag provar med nu i nya chromevärlden blir en tagen på mina sista växthustomater.

En god rikbärande liten tomat, Ildi. Den får ge frön till detta året också. 
Just det, ni läste rätt. Mina sista växthustomater. Nu sjunger det verkligen på sista refrängen för odlingsåret. Inte för att dom växt därute tills nu utan jag skördade dom i början av december innan smällfrosten slog till och jag flyttade in allt jag hade därute till uterummet (orangeriet!!!!!!) Har märkt att om man skördar sina tomater och låter dom vara kvar på kvisten så eftermognar dom bra och håller sedan länge. Jag har förvarat dom ljust i köket i vanlig rumstemperatur sedan dess. Nu är det som sagt sista kvisten som snart ryker. Och snart är det dags att tänka på nysådd...

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha egna tomater nästan fram till nästa sådd:)

    Ha en finfin söndagskväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Mer Ildi till folket!
    Går i väntas tider på mitt Impectapaket. Vet att de skickat iväg fröerna. Måste köpa såjord i veckan.

    Hade ingen aning detta med uppgraderingen på blogger förrän jag läste att nån annan haft bildproblem. När jag sen skulle ladda upp min foton var det precis så och vips kollade jag vad den bloggisen fått för tips... Skit att de som har hand om blogger inte kan meddela sig på inloggningssidan...(eller så har de det fastän jag inte läst det)

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.