onsdag 14 september 2011

Blåst och knäckt!

Grrrr!! Å vad arg jag är. Hatar blåst!! Och nu har det vindat och vint i flera dagar. Usch! Man blir totalt urlakad i skallen. Allt i trädgården lägger sig, förstörs och knäcks. Och då kan jag tillägga att vi bor vindskyddat....


För en dryg vecka sedan satt jag i uterummet och berömde min fina uppstammade silverbuske (jag vet inte om någon lyssnade på berömmet...familjen satt bredvid men hörde mig säkert inte. Dom skiljer inte på om jag pratar gröt eller grönt. Och själva busken var ju utom hörhåll utanför glasväggen...) Jag lovordade hur den vuxit och hur kul det var... På natten blåste det upp minst en orkan, tromb och en storm på det. Dagen efter kom jag hem och såg att den var knäckt....


Det skar i hjärteroten när jag fick såga ner. Håller tummarna för att det ska spira i det som jag lämnade kvar. Silverbusken har ju en otrolig växtkraft inneboende i sig i vanlig fall.Numera tjänstgör hela härligheten som vackert silverskimrande och mjukt underlag vid ingången till grannen...

4 kommentarer:

  1. Första gången jag är här.

    Förlåt att jag, mitt i ditt elände, skrattar gott åt ditt inlägg! Tänker främst på det om familjens lyssnar(o)förmåga. Varför låter det bekant? :)

    Förstår så klart ilskan över vädrets makter och att du var tvungen att såga ner din silverbuske. Jag håller en tumme för att den åter ska spira!

    Hälsar Tamara

    SvaraRadera
  2. Gah! Hur jäkla trist som helst nu när den blivit så stor och underskön. Jag håller tummarna för att dina gröna fingrar kan locka fram livet igen.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Ja grrrr är rätta ordet!
    Men det var ju snyggt täckmterial...
    Ser fram emot fika i nya sista solen njytnings platsen
    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch, så tråkigt när stammar och grenar knäcks! Silverbuskar brukar ju vara pigga på att skicka iväg nya skott, så jag håller en tumme för att du snart har en fin silvrig buske igen:)

    Ha det gott,
    Rebecca

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.