torsdag 28 juli 2011

Legal odling

Flera av mina gäster har höjt på ögonbrynen och undrat om jag odlar cannabis. Vad folk trott som bara gått förbi på gatan kan man ju bara gissa. Det kanske ligger en anmälan hos farbror konstapeln i stan....


Nu blommar den dock, så eventuella misstankar och åtal mot mig hoppas jag är nedlagda... Ser ni att min hand döljer sig där bakom??

Växten är en Hibiscus coccineus som jag köpte förra året. Då blommade den inte. Eftersom den är tveksamt härdig på friland har den fått övervintra i uterummet. Ganska sent i våras, sådär när man tänker att "nä f-n, nu slängår ja den nedfrösna klompen", då spirade den nerifrån och sköt fart. Nu är den lika hög som lilla jag.


Sju knoppar bjuder den mig på så jag skall nog kunna få en ny blomma till frukosten veckan framöver......

3 kommentarer:

  1. Bladen ser ju misstänkta ut!! Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  2. Haha! jo, förstår att dom har undrat.
    Vilken fantastisk blomma!

    SvaraRadera
  3. Ha ha vore nästan kul om farbror polisen kom o knackade på :-))
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.