torsdag 7 april 2011

Vakna lilla Fuchsia

Mina fuchsior blev väckt idag. Några har tillbringat vintern i garaget och några i uterummet. Dom som övervintrat fullständigt mörkt, utan vatten, med bara lite jord slängt över sig har klarat sig till 100 %. Dom som stod fint och ordentligt i jord i uterummet, ljust och med en liiiiiiiten gnutta vatten har därimot mist ett par kamrater.


Jag planterade om och klippte till dom en aning. Jag brukar klippa dom mer sedan om jag ser att det behövs. Ibland kan dom dö en aning ovanför snittet när dom nu sätter igång att växa, så det är bättre att vara lite försiktig med klippandet i början på säsongen. Det är iaf min erfarenhet. Finns säkert andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.