torsdag 9 september 2010

Läser en underbar bok

Lånade 'I Kökslandet - Möten mellan mat och trädgård' på biblioteket. Försöker nu hitta den eftersom jag vill ha mitt eget exemplar. Tyvärr verkar den vara utgången från förlaget. Någon som har den och vill bli av med den?


En härlig bok varvad med recept och brevväxling mellan en dansk och en engelskman. Rune Kalf-Hansen och Simon Irvine. En kock och en trädgårdsmästare i ljuv förening. Det är en sådandär bok som man inte vill ska ta slut. Jag vill fortsätta läsa deras tankar och inspireras av utmanande recept. På lördag blir det nog något på bordet som är sprunget ur Kalf-Hansens kreativitet.

"Jag tänket när jag läste igenom det här brevet att dina recept återskapar maten men inte tillfällena. Jag kan se tilllbaka på mina somrar på Läckö och läsa mina ritningar i vetskap om att även med dessa i behåll kan ingen återskapa en enda av dessa trädgårdar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.