lördag 12 juni 2010

Vresrosornas dag

Det var dags idag. För Vresrosornas utflykt. Vi trotsade regn och rusk och gav oss iväg redan halv 8 i morse. Vem kunde väl ana att det skulle bli en jiddrans skön dag med mest sol och glädje. Dum fråga. Vi visste det redan innan. Inga aningar här inte.

En noga planerad rutt och hyrd minibuss (med taklist som flög av redan innan Halmstad...nu vet vi varför det heter Rent a Wreck....)förde oss till första stopp; Cedergrens.


Lyckliga Lotta, efter Cedergrens-shoppingen. Budgeten är redan spräckt... Anar hon här att det bara är början...
Vi for vidare till Löddeköpinge Plantskola.






Och ännu mera vidare till Tirups Örtagård. Vi var överfulla av inspiration, plånböckerna var tomma och bussen var...full.


Då hade vi bara en sak att göra. Åka hem...eller klämma in ett oplanerat trädgårdsbesök. Lottie Hermansson utanför Ängelholm fick det bli.


Hon har den mest underbara purpurfärgade björk i sin trädgård. Den ligger sedan förra besöken i denna trädgård på min önskelista. Jag vet inte om jag någonsin vågar plantera in en sådan i min trädgård. Sambon har ju en förkärlek till att såga ner björkar...



Hemkommen efter en såhär inspirerande dag är det en fröjd att samla intryck och tankar. Kontrollmänniskan i en måste anteckna inköpen...


...innan jag kan krypa upp i soffan i uterummet, tända ljusen, bläddra i senaste numret av Trädgårdsliv och bara suga på dagens karamell...


...med Lisbeths avskedsord när hon hoppade av bussen ringandes i öronen: " När ska vi åka nästa gång?!?"

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.