måndag 24 februari 2014

Personliga orkidéer

Oj, vad man kan skratta åt sig själv ibland!

Nu har jag numrerat alla mina orkidéer. Jag inser vad tokigt det låter, men ibland är det ganska kul att vara tokig. Och ni som är tokiga nog att läsa på en trädgårdsblogg som denna begriper nog en gnutta av hur jag tänker. Jag vill att dom ska bli lite mer personliga och inte överraska mig varje gång dom blommar om.


"-Hoppsan! Var den vit? Hoppsan var den rödspräcklig? Jasså, var det den som var lite gulare i svalget? Var står nu min favorit, den som är tecknad likt en vinröd ko?"


Nu är det slut på dom där hoppsansaarna! Nu är det full koll på varenda individ. Hoppas bara inte att jag blir anmäld för att jag registrerar de olika personligheterna. Det kanske strider mot de ickemänskliga rättigheterna. Får nog kolla upp det där innan jag går ut med det. Borde kanske vara namn dom får istället för nummer. Nummer kan ju bli väldigt opersonligt. Fast namn... vad ska dom då heta? Knutsson? Bengt? Charlene? Är det hanar, honor eller henar?

Åhhhh... det här som skulle förenkla!

1 kommentar:

  1. Hoppsansa det här trodde jag aldrig!
    Jag har en vacker orkidé som jag kallar Elliot. Den köpte jag dan efter att Elliot föddes och den blommar så vackert två gånger om året.
    På söndag är det min tur att få stå i Kjells garage och greja!!!

    Ses på torsdag!
    Annapanna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.