torsdag 14 februari 2013

Vintageväxt

Ibland blir det bara så underbart roligt i nördarnas värld.

Som häromveckan.

Vi satt hemma hos en kollega en fredag och after workade oss och på bordet stod en fin och välväxt St Paulia. Eftersom min kollega inte är världskänd i växt- och trädgårdskretsar (men jag försöker peppa henne och har krängt på henne både trädgårdsdagböcker och växter. Allt för att lura på henne MITT INTRESSE. Så mycket roligare att jobba tillsammans om vi kan prata om MITT INTRESSE!) så tänkte jag muntra upp henne med ett samtal kring hur väl hon lyckats med sin krukväxt (tala aldrig om för henne att jag inte är speciellt intresserad av inomhuskrukväxter!!!!!) Jag minns inte riktigt hur samtalet gick, men hennes kommentar......den fick mig att skratta så att tårarna sprutade. Den var så söt och framförallt modern, liksom.

"- Det är en såndär vintageväxt", sa hon.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.