söndag 7 november 2010

Magisk gäckande viol

Denna viol har gäckat mig sedan den kom i min ägo förra året.


Efter ett besök på favoritplantskolan i Horsabäck fick den följa med hem. På lappen stod bara vit klättrande viol. Naturligtvis måste jag köpa den eftersom jag aldrig hört talas om en klättrande viol. Varenda gång jag sedan varit i Horsabäck har jag tänkt fråga Birgit där om vad det är jag köpte...Varenda gång man är där blir huvudet liksom fullt av lycka över alla växter och den underbara omgivningen, så frågan kommer liksom av sig. Nu till det verkligen gäckande...Jag har aldrig sett den blomma!!! Trots massor av knoppar och fröhus. Jag smyger mig på den för att kunna överraska den mitt i en blomning, men inte då. Blommar den på natten eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.