tisdag 3 augusti 2010

Sista semesterveckan

Denna sommaren har nog rekord i att gå fort. Jag har verkligen inte hunnit med. Eller ska jag säga att vi HAR hunnit med. Vi har utnyttjat varje minut av semestern känns det som. Hunnit med allt vi tänk oss, besökt de platser vi tänkt och mer därtill.


Kära Båstad fick vi njuta av i några dagar. Några 'Molly Sanderson' violer fick komma med hem till Falkenberg och äntligen blev det läge för RIKTIG loppmarknad. Hela sommaren därnere i sköna Skåne ställer idrottsföreningarna till med loppmarknader så som dom skall vara (hysteriskt, vilt budande och med massor av bra-att-ha-skräp). Ibland längtar man hem riktigt ordentligt....


Loppisfynd som numera bor i trädgården. Vilken historia bär du på min lilla Buddhavän? (eller Budapest som sonen Fabian kallade dej)


I Båstad hade jag planerat ett besök på Nivå 125 för att titta på Ulf Nordfjell-utställningen. Efter att jag vandrat några varv där och letat insåg jag att jag kom två veckor försent för den utställningen. Fick nöja mig med några möbler av Jonas Bohlin och annat mys. Detta bordet gav idéer till skapande och något liknande kanske kan hitta sin plats bland min grönska...Framtidsprojekt.



I gårkväll var en magisk Vresroskväll. Vi träffades hemma hos Kerstin och vandrade runt i hennes trädgård. Dessutom fick vi avsmaka "Halv åtta hos mig" menyn...slurp! Mer säger jag inte om det....det sänds ju i september....Snälla söta Helge var snäll mot henne!!!!


Dagens dag idag blev utflyktsdag. Spontan sådan med Videkanaljen och väninnan Anna. Vi hoppade i bilen och rullade. Därefter bestämde vi oss för vart Volvon skulle ta oss. Det blev Derome Perenner. Oj med fynd vi gjorde. Synd att vi kände att personalen där inte hade något varmt välkomnande...Vad har dom för policy? Stör ej kunden...???? Hrm...Nåväl, dom har ett härligt udda sortiment och Uppsticklingarna har numera 10% på inköpen där så vi var mer än nöjda. Här har Anna just fyndat en Clematis viticella 'Alba Luxurians'(vilket jag också gjorde....)

Härliga semesterdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.