lördag 9 november 2013

Trädgårdsrunda på Hven

Hoppsan hejsan, vad man kan hitta i utkastlådorna. Här ett blogginlägg som jag skrev i september och sedan glömt bort.... håll till godo med lite tillbakablick från sommaren som var:

I skarp är-det-sommar-eller-höst-sol tog vi tio-båten till Ven. Det skulle vara uppdukat för Trädgårdsfest denna första septemberlördag! Och visst var det feststämning. Massor med folk kom med extrainsatta båtar denna dag. Nog var vi glada att vi förbokat både båt, cyklar och boende!

anno 1916 med tillhörande trädgård och hamnutsikt höll öppet
Om alla dessa trädgårdsbesökare fick sitt lystmäte korvstoppat eller inte vill jag låta vara osagt. Själv är jag grundligt trött på konstnärer och affärsidkare som deltar i arrangemangen för att sälja sina varor, inte för att man har en kul trädgård att dela med sig av.......Det fanns dock några härliga undantag.

Här fick man verkligen se och uppleva vad terrassering innebär! Häftigt!

Gångar och krypin är alltid spännande i trädgårdar.

Queen of Sweden hos anno 1916

Äpplen i härlig färgkombo med Echinacea

Ett superläckert gräs som jag föll för. Tyvärr var inte ägarna hemma så att dom kunde berätta vad det är för något. Någon som vet?

Denna trädgården var inte med i rundan. Trots det var det lilla jag såg över staketet från grannen mycket mer intressant än mycket annat.

2 kommentarer:

  1. Där var jag också! Synd att vi inte sågs!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Ven är alltid ett kul utflyktsmål. Och att de har trädgårdsdag visste jag inte - ska minsann memoreras inför nästa år. Att ha järnsängar som odlingsbäddar var en toppidé. Men dina nya odlingslådor var också en toppidé av din smarta sambo. Sketasnygga!

    Ha det fint!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.