onsdag 18 augusti 2010

Till skott med spalje


Nu har jag kommit till skott. Vinrankan är omhändertagen. Sedan 2 veckor tillbaka (jisse, har jag inte hunnit-orkat-jittat-brytt mig om att skriva något här sedan dess???? Blir chockad när jag inser hur tiden flyger!) är den 2 åriga 'Boskoop Glory'druvan beskuren och spaljerad längst altanen. Den fick en plats under altandäcket på en armeringsmatta. Sambon blev övertalad att styra släpet till ByggMax för att inhandla densamma. Vi blev nog båda överraskade över hur stor en hel armeringsmatta är när den lastats på vanligt bilsläp.....Inga övriga fördjupelser i det...Möjligt att en och annan trafikregel försummades, men det måste vara preskriberat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.